01
wrzesień
2020
Literkowe zabawy przedszkolaków
Inspiracją do napisania innowacji pedagogicznej pt. „Literkowe zabawy przedszkolaków” był udział nauczycielek w warsztatach szkoleniowych pt. „Odimienna metoda nauki czytania według koncepcji dr Ireny Majchrzak”, które prowadziła Pani Wanda Kostrzyńska.
Pani Wanda Kostrzyńska była pierwszą osobą, która wprowadziła do pracy w przedszkolu ideę dr Ireny Majchrzak – aby imię dziecka uczynić kluczem otwierającym świat słowa pisanego. Jest to też jedyna osoba w Polsce, która otrzymała upoważnienie od dr Ireny Majchrzak z pełną akceptacją do prowadzenia szkoleń z zakresu metody odimiennej.
Wszystkie podejmowane działania w ramach innowacji wprowadzą dzieci w świat liter w sposób spontaniczny, poprzez zabawę. Chcemy zainteresować dzieci w wieku przedszkolnym słowem pisanym, z którym stykają się na każdym kroku np. oglądając książeczki, czy też napisy na ulicach, na witrynach sklepowych, albo na ekranie telewizyjnym. Innowacja umożliwi nam wykorzystanie wrodzonych umiejętności dziecka, jego wiedzy oraz możliwości. Treści programowe innowacji realizowane będą w trakcie codziennej pracy przedszkola, a ich celem jest stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez różne ćwiczenia i zabawy prowadzące do nabycia umiejętności czytelniczych. Chcemy stworzyć sytuacje sprzyjające nauce poprzez zabawę, a także zadbać o to by dziecko podczas nauki nie czuło przymusu, a uwierzyło w siebie i we własne możliwości.
Pani Wanda Kostrzyńska była pierwszą osobą, która wprowadziła do pracy w przedszkolu ideę dr Ireny Majchrzak – aby imię dziecka uczynić kluczem otwierającym świat słowa pisanego. Jest to też jedyna osoba w Polsce, która otrzymała upoważnienie od dr Ireny Majchrzak z pełną akceptacją do prowadzenia szkoleń z zakresu metody odimiennej.
Wszystkie podejmowane działania w ramach innowacji wprowadzą dzieci w świat liter w sposób spontaniczny, poprzez zabawę. Chcemy zainteresować dzieci w wieku przedszkolnym słowem pisanym, z którym stykają się na każdym kroku np. oglądając książeczki, czy też napisy na ulicach, na witrynach sklepowych, albo na ekranie telewizyjnym. Innowacja umożliwi nam wykorzystanie wrodzonych umiejętności dziecka, jego wiedzy oraz możliwości. Treści programowe innowacji realizowane będą w trakcie codziennej pracy przedszkola, a ich celem jest stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez różne ćwiczenia i zabawy prowadzące do nabycia umiejętności czytelniczych. Chcemy stworzyć sytuacje sprzyjające nauce poprzez zabawę, a także zadbać o to by dziecko podczas nauki nie czuło przymusu, a uwierzyło w siebie i we własne możliwości.